MU Online
MU Onlineir datorspēle, ko izveidojusi korejiešu kompānija Webzen. Tā savulaik bija viena no populārākajām daudzspēlētāju tiešsaistes spēlēm (MMORPG) Latvijā. Spēles process ir samērā līdzīgs spēlei Diablo 2. Par MU online spēlēšanu globālajos serveros nav jāmaksā; un ir pieejami privātie serveri (neoficiālie), kuros ir pieejamas plašākas iespējas, tai skaitā dod vairāk pieredzes (experience) , pieejamas citas kartes, lielāks drop rate (vieglāk dabūt lietas).
Izstrādātājs: Webzen
Publicētājs: K2 Network
Žanrs : MMORPG
Platforma : Windows 98/ME/2K/XP
PC Prasības:
Pentium III 500 MHz,
64MB RAM,
32 MB video karte,
pieeja internetam,
DirectX 8, skaņu karte,
250 MB brīva vieta
Ievadierīces: Pele, klaviatūra
Varoņu parametri
Visiem varoņiem ir 4 galvenie stati: strength (spēks), agility (veiklība), vitality (izturība) un energy (enerģija). Pārejot uz nākošo līmeni, varoņi dabū 5 (privātajos serveros šis var būt atšķirīgs**) punktus, ar kuriem var palielināt jebkuru no šiem statiem pēc izvēles. Gladiatori un Dark Lord dabū 7** punktus par katru līmeni.
* Spēks - palielina tuvcīņas ieroču efektivitāti, nepieciešams, lai varētu uzvilkt bruņas un ieročus.
* Veiklība - palielina iespējamību trāpīt un izvairīties no trāpījumiem. Palielina šaujamieroču uzbrukuma efektivitāti. Visām elfu bruņām ir prasības pret agility.
* Izturība - palielina izturību.
* Enerģija - nosaka varoņu iespējas lietot spējas. Palielina manas daudzumu un atjaunošanās ātrumu. Lielāks daudzums energy palielina spēju efektivitāti.
* Komandēšana (command) – šis ir īpašs stats, kas ir tikai Dark Lord. Tas ļauj Dark Lord dresēt dabā sastopamos dzīvniekus. Palielinot komandēšanu, tas dod iespēju iemācīties jaunas burvestības, kurām ir vajadzīga enerģija. Dark Lord, kuram ir ļoti daudz komandēšanas, var savā ģildē turēt maksimāli 80 biedru.
Varoņu klases
Dark Knight (DK) (karavīrs) - ir iesācēju iecienīts varonis, jo tam ir liela veselība un ar viņu sākumā ir vieglāk spēlēt. Viņiem ir ne tikai liela veselība, bet arī spēcīgi ieroči un efektīvas bruņas. Viņiem ir pieejami tuvcīņas ieroči un viņi var efektīvi sist vienlaicīgi tikai vienu monstru.
Blade Knight (BK) - DK, izejot spēles uzdevumu (questu***), kļūst par BK. Viņiem ir lielāki stati, un viņi var lietot BK paredzētas bruņas un ieročus.
Dark Wizard (DW) (burvis) - viņiem ir mazāka veselība un mazāk efektīvas bruņas kā karavīriem, un viņi sit monstrus ar maģiju no attāluma. Burvji var sist visus ekrānā esošos monstrus vienlaicīgi (ar spēju evil spirits) vai sist kādu monstru atsevišķi. Sākums, spēlējot ar burvi, ir grūtāks, jo viņiem ir mazāka veselība.
Soul Master (SM) - DW, izejot spēles uzdevumu***, kļūst par SM. Viņiem ir lielāki stati un viņi var lietot SM paredzētās bruņas un spējas.
Elf (elfs) (arī fairy elf) - viņi (vai viņas) var lietot šaujamos ieročus (lokus un arbaletus) un aizsardzības maģiju (tādu, kas uzlabo paša varoņa vai citu spēlētāju status). Elfi var likt status divos veidos: lielāko daļu pie veiklības (agility elfi), tas ļauj lietot spēcīgākos ieročus un nobeigt stiprākus monstrus, vai lielāko daļu pie enerģijas (energy elfi), tas ļauj uzturēt pie dzīvības citus spēlētājus, apstākļos, kur viņi citādāk nevarētu efektīvi izdzīvot. Viņi nevar paši nosist monstrus tik efektīvi, tāpēc viņiem vajag citus spēlētājus.
Iespējams arī variants, kad liek gan pie veiklības, gan arī pie enerģijas, taču tas nav tik efektīvs kā tīrāks viens vai otrs variants.
Muse elf (ME) - Elfs izejot spēles uzdevumu***, kļūst par ME. Viņiem ir lielāki stati un viņi var lietot ME paredzētos ieročus un bruņas.
Magic Gladiator (MG) (gladiators) - viņi ir kombinācija no DK un DW, viņi var lietot visas DK un DW bruņas un lielāko daļu ieroču (bet ne BK un SM bruņas un ieročus). Eksistē arī speciāli MG paredzētas bruņas. Šo varoni var dabūt tikai tad, kad ar kādu citu varoni ir sasniegts 220. līmenis. Viņi nevar valkāt ķiveri, un ar katru līmeni dabū 7* statu punktus, atšķirībā no citiem, kas dabū tikai 5**. Līdzīgi kā elfi, gladiatori var iedalīties 2 grupās, kas attiecīgi vairāk statu liek pie spēka (un lieto karavīru ieročus), vai pie energy (un lieto burvja spējas).
Dark Lord (DL) - viņi ir pieejami tikai jaunākajās versijās. Lai dabūtu šo varoni, vispirms vajag ar kādu citu varoni sasniegt 300. līmeni. Viņi var lietot karavīra bruņas un ieročus, kā arī tieši viņiem paredzētas bruņas un ieročus.
Spējas (maģijas & prasmes)
Līdzīgi kā citās šāda veida spēlēs, varoņi šeit var lietot maģiju un spējas. Katra veida varonim ir pieejamas savas spējas, un ieročiem var nākt līdzi specifiska sišanas spēja. Spēju lietošana tērē manu (maģijas enerģiju), un dažos gadījumos arī staminu.
Karavīra spējas
Karavīru ieročiem var nākt līdzi: Hacking, Cyclone, Stabbing, Uppercut, un Slash spējas, tās visas tērē tikai manu. Dažiem vairogiem nāk līdzi defend spēja. Karavīri un BK var iemācīties vēl vairākas spējas. Vēl no lodēm nāk spējas : Furry of light (orb of blow) , spirit of fire (spearthrust izmantojama uz speciāla zirga Dynorant) ,Twisting slash (orb of twisting slash) , Light of life (orb of heal) un reagefull blow (orb of reagefull blow).
Burvja burvestības
Burvjiem ir pieejams vislielākais daudzums spēju. Viņi tās var iemācīties no attiecīgām grāmatām (scrolls). Burvja spējas ir: Enerģijas Bumba, Uguns Lode, Spēka Vilnis, Zibenis, Teleprots, Meteorīts, Ledus, Inde, Liesmas, Tvisters, Ļaunais gars, Elles Ugunis, Ūdens Lielgabals, Blieziens. Pēc tam kad burvis izpilda uzdevumu, viņš var iemācīties vēl sekojošas spējas: Masu Teleportu, Manas Vairogu, Decay, Pēkšņais ledus, un Nova.
Elfu spējas
Elfu lokiem un arbaletiem var nākt līdzi trīskāršā šāviena (tripple shot) spēja (šauj vienlaicīgi 3 bultas), tā tērē tikai 5 manu. Elfi atsevišķi var iemācīties arī penetration spēju, kad sasniedz 130. līmeni (var izšaut cauri vairākiem monstriem) (tērē staminu). ME var iemācītes Ledus bultu (ice arrow) (sasaldējoša bulta), tam vajag vairāk nekā 500 veiklību (agility).
Elfi vēl var lietot spējas, kas var ietekmēt sevi vai citus spēlētājus: heal - uzlabo veselību, greater defence - palielina aizsargāšanās spējas (zaļā krāsā, ieteleportējoties pilsētā, noiet), greater damage - palielina sišanas efektivitāti (sarkanā krāsā). Šo spēju iedarbības efektivitāte ir atkarīga no elfa energy daudzuma. Elfs ar pietiekoši lielu enerģiju var zema līmeņa spēlētājus padarīt tik stiprus, ka viņi var relatīvi viegli nosist tādus monstrus, kas citādi viņus nosistu ar vienu sitienu.
Elfi var arī izsaukt dažu līmeņu monstrus, lai tie cīnītos kopā ar elfu. Tie ir: goblini (goblin), akmens golems (stone golem)(akmensmonstrs), slepkava (assasin), Elite jetijs (elite yeti), Tumšais bruņinieks (dark knight), bali un karotāju (soldier). Elfs vienlaicīgi var kontrolēt tikai vienu no šiem, izsaucot nākošo, iepriekšējais izzūd.
Gladiatora spējas
Gladiatori var lietot visas burvja spējas, izņemot teleportu un enerģijas bumb'. Viņi nevar lietot soul master spējas. Gladiatori var lietot arī (twisting slash) un karavīru ieroču spējas.
Dark Lord spējas
Viņi savas spējas iemācās no ruļļiem, līdzīgi kā burvji, taču pašas spējas ir līdzīgākas karavīru spējām. Dark Lordam ir arī pieejams Dark Raven - putns, kurš palīdz cīnīties un kuram ir vairākas spējas un Dark Horse, kuru var izmantot Atlans atšķirībā no parastā horse. Arī Dark Horse ir skills. Šis skills atjaunojas lēnām. Dark Lordam spārnu vietā ir apmetnis - Cape of Lord. Cape of lord ir jāgatavo pašam, jo apmetnis no monstriem nekrīt. (Dažos privātajos serveros, krīt) Dark Lordam nav jāmeklē uzdevuma mantas, tāpat kā Magic Gladiator.
Karte
Spēlei ir daudzas kartes.
Lorencija (Lorencia) - Tā ir spēles centrālā karte. Tās centrā ir izvietota pilsēta, kurā sāk visas spēlētāju klases, izņemot elfus. Lorencia ir savienota ar Noriju un Daviasu, kartes vidū, dienvidos no pilsētas, atrodas ieeja uz pazemi. Elfi uz šjieni tiek tikai tad, kad ir sasnieguši vismaz 10. līmeni.
Norija (Noria) - Atrodas uz dienvidiem no Lorencijas. Šīs kartes centrā parādās elfi. Pārējiem spēlētājiem, lai nokļūtu šeit no Lorencijas ir vajadzīgs vismaz 10. līmenis. Norija ir savienota ar Lorenciju un Atlanu.
Daviasa (vai Deviasa) (Davias vai Devias) - Šī karte ir savienota ar Lorenciju, un lai no turienes te tiktu iekšā, ir vajadzīgs vismaz 15. līmenis. Šeit ir sastopami stiprāki monstri nekā Lorencijā un Norijā. Daviasas tālākajā stūrī atrodas ieeja Lost tower. Dažādos serveros nosaukums var atšķirties.
Pazeme (Dungeon) ir trīs līmeņu karte, kurā var tikt iekšā no Lorencijas. Lai tiktu pirmajā līmenī, vajag vismaz 20. līmeni, lai tiktu otrajā līmenī (no pirmā līmeņa), vajag vismaz 40 līmeni, un attiecīgi tālāk, lai tiktu uz 3. līmeni, vajag 60. līmeni (20., 40. un 60. ir varoņa līmeņi).
Zudušais Tornis (Losttower) ir septiņu līmeņu karte, kurā var tikt iekšā no Daviasas. Lai tiktu iekšā pirmajā līmenī, nepieciešams 80. līmenis. No 7. līmeņa ir izeja uz Icarus.
Atlana (Atlans) ir jūra aiz Norijas. Tur var tikt iekšā no Norijas, sākot ar 6.0 līmeni. Tā kā tur ir ūdens, tur nevar lietot uniles un dinorantus. Galā ir izeja uz Tarkanu.
Tarkana (Tarkan) ir tuksnesis aiz Atlanas. Tur var tikt iekšā, sākot ar 130. līmeni. Dažos serveros šīs kartes galā var būt izeja uz vēl citām kartēm.
Icarus ir bāzēta debesīs virs kontinenta. Tur var tikt iekšā no Zudušā Torņa 7. līmeņa. Lai tur tiktu iekšā, ir nepieciešams 170. līmenis un dinorants vai spārni.
Exile ir papildus karte, kuru parasti neizmanto. Parasti tajā var ieiet no Lorencijas. Lai tajā iekļūtu, nepieciešams 150. līmenis.
Arēna(Arena) ir milzīgs lauks, norobežots ar sētu, futbola spēlēšanai. Bieži vien savienota ar stadionu.
Stadions (Stadium) ir veidota līdzīgi staļļiem. Tajā ir vairāki norobežojumi, kuros ir ielikti briesmoņi. Tajā var iekļūt no 50. līmeņa. Dažos serveros šai kartei ir ieeja no dungeon 3. līmeņa, dažos - no tarkana otra gala, dažos var tikt iekšā tikai ar teleportāciju.
Crywolf - Šī ir vienkārša karte ar lielu vilka statuju drošības zonā. Visapkārt klaiņo Balgassa skauti un uzticamie sargi sargi, bet notikuma laikā, ierodas Balgass ar savu armiju, un viņš centīsies iznīcināt vilka statuju, lai aizsargātu pilsētas centru, vajadzēs piecus Muse Elfus, kuri brīvprātīgi sargās statuju un dos tai spēku. Pārējie spēlētāji pretosies Balgasa leģioniem. Pašās beigās jānogalina Balgas.
Kantru - Tāpat kā Crywolf karte, tā ir vienkārša kaujas zona caur Tarkana tuksnesi. Tur atrodas ļoti stipri briesmoņi.
Kantru (Maijas un Murga events) - Kad tiek cauri visiem Kantru līmeņiem, var paspēt uz debess kauju (kā Icarus), kaujoties pret Mayas statuju un to rokām. Kad Maija ir iznīcināta, jūs varat sākt medīt Nakts Murgu. Murga īpašā spēja ir teleportēties tālu prom.
Kalima - Viena no stiprākajām kartēm (6 Kalima), tā ir visstiprākā, jo tājā slēpjas pats spēles mērķis, nogalināt Kundunu. Lai tur tiktu, vajag atrast 6 Kunduna simbolus, un no tiem iznāks Zudušā karte. Izmetiet karti ārā kaut kur nedrošā zonā (ārpus pilsētas), jums parādīsies zibens, kurš atver vārtus uz Kalimu. Tajā atrodas daudz stipru briesmoņu, pašās beigās galvenie puiši Schrikeri un Kunduns. Rets kurš ir nogalinājis Kundunu Globālajā MuOnline serverī. Dažos serveros šajā kartē var iekļūt, ejot no Atlanas uz Norijas pusi. Tajos serveros no atlaniem ārā var tikt tikai ar teleportāciju.
Lietas
Lielākajai daļai ekipējuma ir iespējami līmeņi. Tas ir, lietai var būt labākas īpašības un attiecīgi lielākas prasības. Līmeņus ir iespējams palielināt līdz +13, bet dažos serveros arī vairāk.
Lietu bonusi. Palielinātas īpašības un prasības, nepalielinot līmeni. Tos arī ir iespējams palielināt, taču tas ir sarežģītāk:
*
0., 1. un 2. priekšmeti nespīdēs. Viņi izskatīsies parasti, lai gan daži ļoti spēcīgi, kā Pūķa Šķēps jau sāks spīdēt.
3. un 4. līmeņos mantas minimāli spīdēs sarkanas. Šādas lietas nav retas. items are tinted red. These items are rather common.
5. un 6. līmeņa mantas spīdēs zilas. Dažas vājas mantas jau kritīs 5. un 6.
7. un 8. līmeņa mantas jau pamanāmi spīdēs. Tu vari iegūt tikai vienu no šīm caur uzlabošanu, tirgošanu.
9., 10., un 11. līmeņa mantas jau stirpi spīdēs. 11. līmeņa mantas parasti spīd baltā krāsā, lai atšķirtos ni 9. un 10. līmeņa mantām.
12. un 13. līmeņa mantas spīd kā +9 līdz +11, tikai ik pa laikam tas balti iemirdzas.
TIKAI PRIVĀTAJOS SERVEROS
*
14. līmenis spīd kā +13.
15. līmeņa mantas, pārvēršas nedaudz caurspīdīgi sarkani (lai gan citi spēlētāji to redz kā +14).
Ieroči
Dažus ieročus var lietot vairākas varoņu klases. Lielākoties katrai klasei ir specifiski ieroči.
Zobeni (swords) - Tie var būt vienrokas (otrā rokā var ielikt vairogu vai otru līdzīgu) vai divroku ieroči. Tie ir samērā ātri ieroči.
Cirvji - Tie ir lēnāki kā zobeni, bet ar tiem var stiprāk iesist.
Vāles - Tie parasti ir ļoti lēni.
Loki (bow) - Viens no diviem elfu galvenajiem ieročiem. Visiem ir iespējama tripple shot spēja. To bultas atšķiras no arbaletu bultām. Lokiem parasti ir mazāks ātrums kā arbaletiem.
Arbaleti - Otrs no diviem elfu galvenajiem ieročiem. Arī pieejami ar tripple shot.
Šķēpi un izkaptis - Nepieciešami, lai varētu lietot dažas karavīra spējas.
Zižļi - burvju galvenie ieroči. Tiem piemīt īpašība procentuāli palielināt burvestību efektifitāti. Tos var lietot tikai burvji un gladiatori.
Scepteri - Dark Lord galvenais ierocis, tas procentuāli palielina viņa "dzīvnieku" spēku attālumu un ātrumu.
Dārglietas
Jawel of chaos - izmanto itemu uzmešanai no +10 - +11. (chaos machine)
Jewel of Bles - uzmet itemus līdz +6
Jewel os Soul - uzmet itemus līdz +9
Jewel of Life - palielina lietu bonusus
Jewel of creation - veido augļus kurus apēdod pieaug attiecīgais stata punkts! (chaos machine)
----------------------------------------------------
Ir vēl daudzas un dažādas nianses kuras es jums varētu izstāstīt. Šis raksts iespējams būs papildināts!
Neesat pārak kritiski, jo šis ir mans pirmais apkopojums Laiks: 2:43 h .. Tika izdzerts 1 ''Nestea'' un apēsti 53 cepumi